نورپردازی ساختمان های کلاسیک

ساختمان های قدیمی یا کلاسیک،نورپردازی مخصوص به خود را دارند.مسلما” این ساختمان ها باتوجه به قدمت و اهمیتشان بایدطوری در شب نورپردازی شوند که ابهت و شکوهشان نه تنها حفظ شود بلکه بیشتر شود.
بعضی از عناصر بیرون زده از نمای ساختمان را می توان با زوم کردن نوری در شب بیشتر نمایان کرد.
باید دقت شود که ساختمان های کلاسیک وقار خاصی را در بین مردم ایجاد کردند،پس باید این وقار را در نور پردازی حفظ کرد.

نورپردازی نمای ساخنمان های مدرن
نورپردازی ساختمان های مدرن شرایطی دارد که با ساختمان های کلاسیک و یا بناهای تاریخی متفاوت است.
این ساختمان ها بر اساس کاربریشان روش های مختلفی را برای نورپردازی میطلبد.
حجمها خود ، هدف اصلی نورپردازی هستند که میتوان با ایجاد منابع مناسب نور از سمت درون آنها را نورپردازی کرد و یا با ایجاد نورهای نقطه ای بر اثربخشی آن ها در شب افزود.

روشنایی در رستوران ها
رستوران هایی وجود دارند که در آن ها تعداد زیادی مراجعه کننده عجول خواهان سرویس سریع هستند و رستورن هایی هم هستند که مراجعه کننده در آنجا خواهان حضور طولانی تری می باشد.اتمسفر مورد نظر روی نوع روشنایی تاثیر مهمی دارد.در رستوران های سلف سرویس باید یک روشنایی عمومی خوب موجود باشد و در محل توزیع خوردنی و نوشیدنی شدت روشنایی بالاتری مورد نیاز است.
در رستوران های با توقف طولانی مراجعه کننده باید روشنایی مطلوبی روی میزها نیز فراهم باشد.در اینجا اول از همه چراغهای دارای پوشش محافظ خیرگی با لامپ های هالوژنی یا فلورسنت فشرده به کار گرفته می شود.بین صفحه میز و چراغ آویزان باید فاصله حدود 60سانتی متر وجود داشته باشد تا شخص نتواند در چراغ نگاه کند.اما اشخاصی را که روبه رو نشسته اند بدون مانع بتواند رویت کند.وقتی میز جابجا می شود باید چراغ ها نیز تنظیم شوند.

روشنایی مکان فروش
گستردگی فروش باعث شده است که با تجهیزات روشنایی متعدد و متنوعی برای این کاربرد ساخته شوند.همچنین خرید برای مشتری باید یک اتفاق مهم باشد.تعداد زیاد چراغ های نصب شده در هر فروشگاه اجازه تطبیق تجهیزات روشنایی با الگوی فروش را ممکن می سازد.برای آنکه نوع مناسب روشنایی و لامپهای مفید را پیدا کنیم یک ماتریس طرح کرده ایم که در محور افقی نوع فروش،از سلف سرویس تا ارایه مشاوره اختصاصی و شخصی را در بردارد.
مبدا تصویر و تجهیزات مغازه و نیز ساختار آن را بیان می کند.هر دو خصوصیت با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند.در یک فروشگاه ساده که اغلب کالاهای ارزان قیمت در آن وجود دارند،طرح روشنایی هم یک طرح ساده خواهد بود.مغازه های خاص اغلب محصولات گرانتری ارایه می کنند.در ماتریس مربع حاصل،مکانهای مختلف فروش از حراجی تا عتیقه فروشی های خاص مرتب شده اند.هر کدام از این انواع فروشگاه ها به روشنایی مخصوص به خود نیاز دارند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.